Nyan cɔl Tulima anhiar waak. Yen ee piŋ waak akölköl.
Tulima gillar musik. Hon lyssnar på musik varje dag.
Pamäthken cɔl Carlos ku Anita anhiar waak aya.
Hennes kompisar Carlos och Anita gillar också musik.
Go Carlos thiëëc, “Tulima, ee waak kou nhiarke?”
Tulima, vilken sorts musik gillar du? frågar Carlos.
“Ɣεn nhiar Waak Aɣeer, lakin ɣεn lɔc waak Ethiopia, panda.”
Jag gillar västerländsk musik men jag föredrar musik från mitt hemland, Etiopien.
Go Carlos luel, “Ɣεn raan pan cɔl Columbia. Ɣεn piŋ Salsa yetök. Ee rɔ̈m kek diëër.”
Jag kommer från Columbia. Jag lyssnar bara på salsa. Det är perfekt att dansa till, säger Carlos.
Go Anita luel, “Ɣεn nhiar diεt nhïëër ku waak ɣεn mïëët puou.”
Jag gillar romantiska sånger och musik som gör mig glad, säger Anita.
Ee waak kou nhiarke?
Vilken slags musik gillar du?