Tillbaka till listan med berättelser
“คุณโอเคไหม?”
Är du okej?
“ผมปวดท้อง”
Jag har ont i magen.
“ฉันปวดหัว”
Jag har ont i huvudet.
“ฉันเหนื่อย”
Jag är trött.
“ฉันง่วงนอน”
Jag är sömnig.
“ฉันหิวน้ำ”
Jag är törstig.
“น่าเสียดายจัง”
Det är synd.
Skriven av: Espen Stranger-Johannessen
Illustrerad av: Aakanee
Översatt av: Pimusa Butrdee
Uppläst av: Supapornpong Surapornpaiboon